Mitä tapahtuu, jos joku ilmoittaa mielipiteestäni?

Yhteisön parissa on tavallista, että saat ennemmin tai myöhemmin sähköpostitse ilmoituksen, jossa kerrotaan, että joku on tehnyt ilmoituksen sinusta. Älä huoli, sillä tämä voi johtua inhimillisestä virheestä, ja tilanne voidaan selvittää muutamassa minuutissa.

Suurin osa alustaltamme poistetuista arvosteluista johtuu automaattisesti havaitusta, loukkaavasta tai laajamittaisesta sisällöstä, jonka poistamme välittömästi. Käyttäjillämme on kuitenkin myös mahdollisuus ilmoittaa ja vastata heidän arvosteluistaan tai mielipiteistään liittyen yritykseen tai kaupankäyntiin.

Miksi mielipiteesi on ilmoitettu?

SuomiArvostelut on alusta, joka ylpeilee mielipiteiden avoimuudella ja rehellisyydellä. Tämän vuoksi käyttäjille annetaan valtuudet arvioida eli antaa positiivisia tai negatiivisia ääniä, vastata kommentteihin ja käynnistää keskusteluja yritysten sivuilla. Käyttäjät voivat myös ilmoittaa sisällöstä, joka heidän mielestään rikkoo vastuullisen sisältöpolitiikkamme linjauksia.

Tiimimme arvioi aina kaikki käyttäjien väliset valitukset. Joissakin tapauksissa on selvempää kuin toisissa hyväksyä tai hylätä pyyntö. Usein syynä voi olla kirosanan käyttö, sopimaton ilmaisu tai liiallinen kielenkäyttö kyseisestä yrityksestä. Näissä tapauksissa sinun on muokattava ja korjattava arvosteluasi, jotta se hyväksytään uudelleen.

Vakavat sisältöpolitiikkamme rikkomukset voivat olla seuraavanlaisia:

  • Roskapostin lähettäminen kolmansille osapuolille
  • Vahvistamaton tekoälypohjainen sisältö
  • Yritys vaikuttaa kuluttajiin ostamaan tai pidättäytymään ostamasta SuomiArvostelutissa listattujen yritysten tuotteita tai palveluita

Näissä tapauksissa, tilisi voidaan sulkea pysyvästi ja kaikki tilisi kautta julkaistut mielipiteet poistetaan.

Mitä tehdä, jos mielipiteesi on ilmoitettu?

Jos mielipiteestäsi on tehty ilmoitus, saat sähköpostin, jossa kerrotaan ilmoituksen syy ja annetut toimenpideohjeet. SuomiArvostelut uskoo inhimillisiin virheisiin ja toisiin mahdollisuuksiin, joten tarjoamme mahdollisuuden valittaa päätöksestä, jos koet sen epäoikeudenmukaiseksi tai virheelliseksi.

Mikäli ilmoitus tehdään, on kolme mahdollista lopputulosta:

  1. Hylkää valitus - Jos ei löydetä päteviä syitä arvostelun poistamiselle.
  2. Ota yhteyttä molempiin osapuoliin tai tee lisätutkimuksia - Jos tilanne ei ole selvä, pyydämme lisätietoja arvostelun vahvistamiseksi ja tarkistamiseksi.
  3. Poista ilmoitettu arvostelu - Jos löytyy selviä ja perusteltuja syitä poistaa se.

FAQ

Kuka voi ilmoittaa arvostelustani?

Sekä SuomiArvostelut-käyttäjät että yritysten omistajat voivat ilmoittaa arvostelustasi. Huomioi aina sanojesi vaikutus, erityisesti jos kirjoitat negatiivisesta kokemuksesta yrityksestä.

Onko ratkaisuprosessi erilainen, jos käyttäjä tai yritys tekee ilmoituksen?

Ei, SuomiArvostelut käsittelee kaikki ilmoitukset tasapuolisesti riippumatta siitä, mistä ne tulevat. Emme anna yritysten valituksille enempää painoarvoa, vaan olemme sitoutuneet tasavertaiseen kohteluun käyttäjien ja yritysten vastuuhenkilöiden välillä.

Mitä tapahtuu, jos käyttäjä tai yritys väärinkäyttää ilmoitustoimintoa?

Jos käyttäjä on tehnyt useita perusteettomia ilmoituksia, ja ilmi tulee pyrkimys mustamaalata, saattaa seurauksena olla tilin sulkeminen.