ItaliaRail - Kokonaisarvosana perustuu 19 arvosteluun
Esilletuotut Arvostelut
Arvostelua (19)
Ei arvosteluja vielä!
Etsi yrityksiä, joilla sinulla on kokemusta, ja kirjoita niistä arvosteluja! Arvostelusi edistävät markkinoiden avoimuutta ja parantavat yritysten luotettavuutta.
Junalippu huijaus
Sain junalipun lentoni vanghaamisen toiseen kaupunkiin Italiassa. Juna peruutettiin ja ItaliaRail ei tehnyt mitään ilmoittaakseen minulle tästä. Sain tietää asiasta vasta asemalla sillä hetkellä kun junan olisi pitänyt lähteä. Jouduin ostamaan seuraavaksi saatavilla olleen junan saman tien, mikä oli naurettavan kallista, koska vain ensimmäisen luokan paikat olivat jäljellä. ItaliaRail palautti minulle vain alkuperäisen 10 euron lipun, mikä ei ollut edes puolet siitä mitä maksoin uudesta lipusta. Jos he olisivat ilmoittaneet minulle etukäteen, olisin voinut saada uuden lipun paljon halvemmalla. Asiakaspalvelu oli kamalaa ja töykeää, eivätkä he maksaneet mitään uuden lipun kustannuksista. Tämä sivusto on täydellinen huijaus. ÄLÄ KÄYTÄ.
Ostin lippun Roomasta Firenzeen
Sain junan Firenzestä ja tajusin jättäneeni hattuni 1. luokan vaunuun. Kysyin naisvartijalta Firenzessä, ehtisinkö vielä takaisin junalle hakemaan sen ennen kuin se lähtisi. Hän ei tiennyt. Menin heidän verkkosivuilleen, jotka kehottivat menemään asemalle ja ilmoittamaan tavarasta tullivirkailijalle. Saavuin Firenzen asemalle ja kerroin tappiostani asiakaspalveluvirkailijalle. Hän ei ollut lainkaan kiinnostunut ja väitti, ettei tavarasta voitu tehdä mitään, koska olin ilmoittanut siitä vasta seuraavana päivänä, kun olin jättänyt sen vaunuun! Turha vartija, turha "asiakaspalveluvirkailija". Joten, mitä tapahtuu kaikille junissa jätetyille tavaroille, jotka eivät tule ilmoitetuiksi samana päivänä? Minne ne päätyvät? Arvaan kyllä. Ne pidetään tai huutokaupataan pois. Tämä varastojärjestelmä suosii varkaita. Huono palvelu, huonot tyypit.
Varasin, peruivat 10 minuutissa, sitten linkittivät minut sivulle uudelleen varausta varten 3 kertaa alkuperäinen hinta.
Mitä ihmettä tämä oikein on? Miksi mun pitää maksaa enemmän vaan sen takia, että varaus peruttiin?
Seat Reservations with Eurail Pass
Määräsin istumapaikkoja useille matkoille Italiaan ja jouduin maksamaan ylimääräisiä kuluja kortti- ja palvelumaksuina, vaikka minulle oli luvattu palauttaa yksi maksu. Kun yritin ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, vastaukset loppuivat kesken.
Matka Firenzestä Napoliin
Junamatka Firenzestä Napoliin oli todella pettymys. Odotettu matka-aika oli 3 tuntia, mutta loppujen lopuksi matka kesti peräti 6 tuntia. Junassa oli likainen kylpyhuone, roskia ympäriinsä ja ruokaa sekä juomaa oli loppu. Palvelu junassa oli todella huonoa, kukaan ei tarjonnut apua eikä tietoa matkan viivästymisestä. Vaununhoitajia ei näkynyt missään. Kokonaisuudessaan todella pettymys matka.
Hankin Italialle junalippuja
Korona pilasi meidän junamatkan Italiassa ja jouduin perumaan junaliput. Yritin saada hyvitystä ja muita etuja hyvityslahjakortin käyttöön, mutta mitään ei ole tapahtunut. Olen lähettänyt monta sähköpostia tälle yritykselle, mutta en tiedä, ovatko he edes olemassa tai onko heidän tarjouksensa aito lahjakorttia varten. Vastaukset, jotka saan, vain sanovat minun odottavan, koska heillä on niin kiire. En tiennyt varatessani, että kyseessä oli välittäjä eikä virallinen rautatieyhtiö. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Matkasuunnitelma ja junalippujen varaus
Sivusto oli tosi helppokäyttöinen. Tein reissaussuunnitelman lyhyessä ajassa ja varasin useita junia. En törmännyt minkäänlaisiin ongelmiin varausteni kanssa. Jos junia ei ole varauskurssilla, se tarkoittaa vain sitä, että aikatauluja ei ole vielä julkistettu. Siihen ekana säikähdin ja luulin ettei junia olisi lainkaan - mut ne lähettivät viestin, jotta saa rekisteröityä ja ilmoittavat kun junia on taas saatavilla - tosi kätevää. Jouduin perumaan yhden varauksen muuttuneiden suunnitelmien takia, ja se oli tosi helppoa, sain rahat takaisin seuraavana päivänä. Lähetin myös kysymyksiä sähköpostilla ja sain aina vastauksen 24 tunnin sisällä. Valitettavasti junaliikenne oli lakossa, mut ne laitto heti sähköpostia siitä. Siinä tilanteessa piti vaan odottaa junien palautumista normaaliksi ja varata juna nopeesti. Se ei ollut niiden vastuulla, vaan junayhtiön vastuulla. Kaiken kaikkiaan helppoa ja asiakaspalvelu oli mahtavaa. Aion käyttää niiden palveluita uudestaan!
San Remo day trip
Tilanne Italian interrailimatkalla oli todella pettymys. Yritin selittää tilannetta konduktöörille ja näytin jopa pankkitilinotteita, mutta hän ei suostunut auttamaan meitä. Jäimme ilman junaa San Remosta ja lopulta jouduimme maksamaan yli 100 euroa lisämaksua. Kommunikointi oli hankalaa ja lopputulos oli todella turhauttava.
Ostin lentokentältä Roomaan kulkevat liput
Varasin viisi lippua lentokentältä Roomaan, mutta lippuja ei koskaan lähetetty minulle sähköpostitse niin kuin luvattiin. Olen lähettänyt kolme valitusta yhteydenottolomakkeella, mutta en ole saanut vastausta yhteenkään niistä. En tiedä minne tämän asian kanssa pitäisi mennä eteenpäin.
Italialainen junajärjestelmä
Olin todella pettynyt Italian junajärjestelmään. Ennen olin ajatellut, että vain Deutsche Bahn on huono ja myöhästelee, mutta sitten saavuin Italiaan. Nyt minulla on aivan uusi arvostus Deutsche Bahnia kohtaan, koska Italian junajärjestelmä on täysin romahtanut. Junat ovat kolme tuntia myöhässä eikä heille tunnu olevan mitenkään tärkeää pysyä aikataulussa.
Olen tullut käyttäneeksi heidän palveluitaan traintickets ja tour bookings
ItaliaRail.com on todella auttanut meitä ostamaan junalippuja ja retkiä muualta niin paljon helpommin. ItaliaPassin käyttö on ehdottomasti suositeltavaa, koska se tarjoaa alennuksia junalippuihin ja retkiin. Asiakaspalvelu oli todella mahtavaa koko matkamme ajan Italiassa.
Matka Italiaan
Jos matkustat Italiaan vain kerran, suosittelen välttämään Juna-avustaja-nimistä huijausta. He eivät todellakaan auta tarvittaessa ja asiakaspalvelu on todella huonoa. Kun menetin junani lentoni myöhästymisen takia, en voinut saada apua Juna-avustajalta, koska he eivät vastaa puheluihin ympäri vuorokauden. Jouduin ostamaan uuden lipun kaksi kertaa kalliimmalla hinnalla vain päästäkseni perille. Yhteydenotto asiakaspalveluun oli vaikeaa, ja minun piti odottaa 30 päivää hyvityksen selvittämiseksi. Kokemus oli todella pettymys ja stressaava, joten suosittelen varomaan tätä huijausta tulevissa matkoissa Italiaan.
Ostin menopaluuliput Ternistä Roomaan
Olen amerikkalainen ja asun Italiassa. Halusin ostaa menopaluuliput Ternistä Roomaan. Aluksi kaikki vaikutti olevan kunnossa, mutta sitten sain sähköpostin, jossa kerrottiin, että varaukseni oli peruttu, koska he eivät voineet vahvistaa tietojani. Viesti oli Briana K:ta ja siinä oli viite TRE-MY1F-LGCD-2Z6Y-B. En ymmärtänyt, miksi he eivät voineet tarkistaa tietojani, sillä minulla oli sekä italialainen että yhdysvaltalainen puhelinnumero, eikä kukaan ollut yrittänyt ottaa minuun yhteyttä.
Yritin uudestaan toisella sähköpostilla ja toisella luottokortilla, mutta sain saman vastauksen. Tällä kertaa viesti oli Chris S:ltä ja siinä oli viite pyyntöön 175391 (30. tammikuuta) ja tilausnumeroon TRE-Z7ZZ-6GTZ-LW2U-J. Päätin soittaa heille, mutta vastaaja vastasi vain. Jätin viestin selittäen tilanteen ja pyysin heitä soittamaan minulle takaisin, mutta kukaan ei vaivautunut vastaamaan. Olin todella pettynyt saamastani palvelusta, tai oikeastaan sen puutteesta.Junalippu Italiaan
Älä koskaan varaa tämän yrityksen kanssa. Mä vannon, 73% varauksista on mennyt pieleen tän firman kanssa. Mä menetin rahani ja oon ihan kyllästynyt Italiassa. Kannattaa olla tarkkana ja tsekata kaikki ennen kuin varaa täältä!
Ostopäätös lyhyesti
Pahoittelen, että vahingossa varasin vain 2 lippua sen sijaan, että olisin varannut 4 lippua. Yritin vaihtaa paikkoja ja vahingossa lisäsin vielä 2 lippua. Tämä oli todella epäonninen tapahtuma, joten ehkä tämä osuus verkkosivustosta voisi olla hieman parempi. Mutta kun otin heihin yhteyttä, sain todella nopeasti vastauksen. Vaikka lippu sanoikin selkeästi, ettei hyvitystä anneta, sain lopulta täyden hyvityksen! Se oli todella hienoa!
Ongelma junan lakosta
Juna lakko, eikä mitään vaihtoehtoista kulkuneuvoa järjestetty. Meidän täytyi vain odotella asemalla koko päivä. Ja hyvityksen saaminen voi viedä jopa puoli vuotta. Ei voi antaa edes yhtä tähteä, todella turhauttavaa...
Junalippujen osto
Sivuston käyttökokemus oli todella huono. Nuo "feefo" viestit ylistävät junayhtiötä mahtavilla arvosteluilla, jotka on kirjoitettu äidinkielellään englanniksi. Mielestäni ne ovat väärennettyjä. Ei todellakaan pitäisi olla laillista, se on harhaanjohtavaa. Miksi ihmeessä lisämaksuja lisätään lipun hintaan, en ymmärrä miksi, ja miksi ne ovat erilaisia? Mutta ei ole paljoa vaihtoehtoja, jos haluaa ostaa junalipun Italian rautateille. Tässä on kyse kilpailun puutteesta/sääntelystä.
Osto hyvin harhaanjohtava
Firma ei suostunut palauttamaan rahoja, kun peruutin COVID-tilanteen vuoksi. Kaikki muut yritykset ovat palauttaneet rahani tai siirtäneet varaukseni uusille päiville, mutta tämä ei. Ne vain hyödyntävät tilannetta ja syyttävät Italian junayhtiötä politiikan varjolla. Todella ikävää.
junaliput
Valitettavasti mä joudun myöntämään, että olin pettynyt ostettuani junalippuja netistä. Sivulla näytettiin, että liput olivat saatavilla ja maksu veloitettiin, mutta niitä ei koskaan saapunut perille eikä mulle edes kerrottu tilanteesta, ja nyt oon tässä pulassa.
Eniten ääniä arvostelu
Osto hyvin harhaanjohtava
Firma ei suostunut palauttamaan rahoja, kun peruutin COVID-tilanteen vuoksi. Kaikki muut yritykset ovat palauttaneet rahani tai siirtäneet varaukseni uusille päiville, mutta täm... Lue lisää: Vahvanen