
airbaltic arvostelua
Esilletuotut Arvostelut
Valokeilassa: Mitä asiakkaamme sanovat?
Olin varauksen kanssa pulassa
"Istuin koneen ääressä kahvikuppi kädessä ja mietin kauanko uskallan maksaa heti. Varasin lennon, maksoin 465,89 €, koska siihen luvattiin rebooking..."
Tarjouksen kallis mokaus
"Mä bongasin halvat lennot Instagramista, kaveri oli hehkuttanut joten klikkin nopeasti "osta" — ja sitten ruudulle pamahti virheilmoitus,..."
Arvostelua (6)
Suodata Arvostelut
Ladataan arvosteluja...
Olin varauksen kanssa pulassa
2 arvostelua
Istuin koneen ääressä kahvikuppi kädessä ja mietin kauanko uskallan maksaa heti. Varasin lennon, maksoin 465,89 €, koska siihen luvattiin rebooking 50 € ja mahdollinen hintatasoero. Epäröin aluksi, ajattelin että jos muutan businessiin niin pitääkö maksaa hirveästi. Laitoin mailia ja vastauksessa hinta muuttui 847,96. Se ei kuitenkaan sopinut sivuilla näkyvään 367,96 € hintaan. Laskelmat eivät täsmänneet. Lopulta kerrottiin ettei muutosta voi tehdä. Osa epäilyistä jäi. Asiakaspalvelu vastasi, mutta toivoisin selkeämpää hinnoittelua ja vähemmän byrokratiaa. Matematiikka tuntui pielessä, ja se ärsytti. Jos olet epävarma, soita ensin tai ota kuvakaappaukset. Muuten lento menee kuitenkin, mutta olisi kiva että homma olisi selkeämpi.
Detailed Ratings
Olin varauksen kanssa pulassa
Istuin koneen ääressä kahvikuppi kädessä ja mietin kauanko uskallan maksaa heti. Varasin lennon, maksoin 465,89 €, koska siihen luvattiin rebooking 50 € ja mahdollinen hintatasoero. Epäröin aluksi, ajattelin että jos muutan businessiin niin pitääkö maksaa hirveästi. Laitoin mailia ja vastauksessa hinta muuttui 847,96. Se ei kuitenkaan sopinut sivuilla näkyvään 367,96 € hintaan. Laskelmat eivät täsmänneet. Lopulta kerrottiin ettei muutosta voi tehdä. Osa epäilyistä jäi. Asiakaspalvelu vastasi, mutta toivoisin selkeämpää hinnoittelua ja vähemmän byrokratiaa. Matematiikka tuntui pielessä, ja se ärsytti. Jos olet epävarma, soita ensin tai ota kuvakaappaukset. Muuten lento menee kuitenkin, mutta olisi kiva että homma olisi selkeämpi.
En suosittele enää
9 arvostelua
palvelu petti, mutta opin olla tarkempi jatkossa ja varmaan en ole ainoa, jota tämä koskee.
Detailed Ratings
En suosittele enää
palvelu petti, mutta opin olla tarkempi jatkossa ja varmaan en ole ainoa, jota tämä koskee.
Vakuutus pelasti, mutta byrokratia ärsytti
1 arvostelua
vakuutus korvasi, joten ei ihan katastrofi — mutta airBalticin byrokratia teki tästä tarpeettoman hankalan. Sairastuin ja jouduin perumaan lennot, tiesin etten saa lippurahoja takaisin. Onneksi oli matkavakuutus joka kattoi peruutuksen. Se ongelma oli todistuksen saaminen airBalticilta vakuutusyhtiölle. Mä yritin sähköpostia, soittoa, chatia — tuntui ettei mikään etene. Asiakaspalvelu oli hidasta ja vastaukset niissä harvoissa kerroissa epämääräisiä. Verrattuna Finnairiin, joka antaa tällaiset paperit nopeasti, tämä oli lähes käsittämätöntä säätöä. Lopulta sain todistuksen, mutta vasta päiviä ja melkein hermoromahduksen jälkeen. Haluaisin kehua sitä että vakuutus pelasti tilanteen ja loppujen lopuksi korvaus tuli, joten ei täydellinen fiasko. Silti olisi tosi jees jos airBaltic skarppaisi dokumenttikäytäntöjä ja vastaisi edes kohtuullisella nopeudella. Vinkki muille: ota heti kaikki viestit talteen, vaadi kirjallinen todistus ja varaudu odottamaan. Mä käytän kyllä lentoyhtiötä jatkossa varoen. Lisäksi jouduin olemaan jonossa puhelimessa monta tuntia ja lähetin samat liitteet kahteen kertaan, ärsytti tosi paljon. Kentällä oleva henkilökunta oli sentään asiallista, joten pisteitä siitä. Toivon vaan että yhtiö muistaa asiakasta vähän paremmin jatkossa. Jos sulla on mahdollisuus, valitse yhtiö joka antaa dokumentit sähköpostilla heti — säästää aikaa ja hermoja.
Detailed Ratings
Vakuutus pelasti, mutta byrokratia ärsytti
vakuutus korvasi, joten ei ihan katastrofi — mutta airBalticin byrokratia teki tästä tarpeettoman hankalan. Sairastuin ja jouduin perumaan lennot, tiesin etten saa lippurahoja takaisin. Onneksi oli matkavakuutus joka kattoi peruutuksen. Se ongelma oli todistuksen saaminen airBalticilta vakuutusyhtiölle. Mä yritin sähköpostia, soittoa, chatia — tuntui ettei mikään etene. Asiakaspalvelu oli hidasta ja vastaukset niissä harvoissa kerroissa epämääräisiä. Verrattuna Finnairiin, joka antaa tällaiset paperit nopeasti, tämä oli lähes käsittämätöntä säätöä. Lopulta sain todistuksen, mutta vasta päiviä ja melkein hermoromahduksen jälkeen. Haluaisin kehua sitä että vakuutus pelasti tilanteen ja loppujen lopuksi korvaus tuli, joten ei täydellinen fiasko. Silti olisi tosi jees jos airBaltic skarppaisi dokumenttikäytäntöjä ja vastaisi edes kohtuullisella nopeudella. Vinkki muille: ota heti kaikki viestit talteen, vaadi kirjallinen todistus ja varaudu odottamaan. Mä käytän kyllä lentoyhtiötä jatkossa varoen. Lisäksi jouduin olemaan jonossa puhelimessa monta tuntia ja lähetin samat liitteet kahteen kertaan, ärsytti tosi paljon. Kentällä oleva henkilökunta oli sentään asiallista, joten pisteitä siitä. Toivon vaan että yhtiö muistaa asiakasta vähän paremmin jatkossa. Jos sulla on mahdollisuus, valitse yhtiö joka antaa dokumentit sähköpostilla heti — säästää aikaa ja hermoja.
Tarjouksen kallis mokaus
9 arvostelua
Mä bongasin halvat lennot Instagramista, kaveri oli hehkuttanut joten klikkin nopeasti "osta" — ja sitten ruudulle pamahti virheilmoitus, jotain tyyliin "prosessi keskeytetty järjestelmävirheemme vuoksi". Onneksi otin kuvakaappauksen, se jäi talteen. Alkuun pelkäsin joutuvani tekemään kaiken uusiksi, mutta sitten varaus ilmestyi joten luulin kaiken olevan ok, en heti huomannut että kohde oli vaihtunut. Se pieni yksityiskohta, tuo järjestelmävika, pilasi kaiken ja siitä olen eniten harmissani — koska näyttö oli epäselvä ja tieto oli hajanaista. Olin niin turhautunut kun asiakaspalvelu vähätteli asiaa, tarjosi naurettavan pientä korvausta lahjakorttina tai vielä pienemmän tilisiirtona. Jouduin ostamaan uuden jatkolennon alkuperäiseen kohteeseen ja se maksoi reilusti enemmän. Aion viitata Kuluttajansuojaan, meininki jäi ikäväksi eikä oikein luota enää samaan firmaan.
Detailed Ratings
Tarjouksen kallis mokaus
Mä bongasin halvat lennot Instagramista, kaveri oli hehkuttanut joten klikkin nopeasti "osta" — ja sitten ruudulle pamahti virheilmoitus, jotain tyyliin "prosessi keskeytetty järjestelmävirheemme vuoksi". Onneksi otin kuvakaappauksen, se jäi talteen. Alkuun pelkäsin joutuvani tekemään kaiken uusiksi, mutta sitten varaus ilmestyi joten luulin kaiken olevan ok, en heti huomannut että kohde oli vaihtunut. Se pieni yksityiskohta, tuo järjestelmävika, pilasi kaiken ja siitä olen eniten harmissani — koska näyttö oli epäselvä ja tieto oli hajanaista. Olin niin turhautunut kun asiakaspalvelu vähätteli asiaa, tarjosi naurettavan pientä korvausta lahjakorttina tai vielä pienemmän tilisiirtona. Jouduin ostamaan uuden jatkolennon alkuperäiseen kohteeseen ja se maksoi reilusti enemmän. Aion viitata Kuluttajansuojaan, meininki jäi ikäväksi eikä oikein luota enää samaan firmaan.
Pitkä päivän ymmärrys
1 arvostelua
varasin menopaluun, odotin normaalia vaihtoa ja sitten alkoi sarja "yllätyksiä". Ensiksi vaihto kesti yli neljä tuntia, ok, ajattelin että no joo, voi kestää. Paluu reitti muutettiin Tallinnan kautta ja lento siirtyi ensin monta tuntia, sitten taas lisää — lopulta istuttiin kentällä jotain 17,5 tuntia. Siinä vaiheessa tuli sellainen "mitä hittoa" -fiilis, kun homma sekoitti lastenhoidon, työt ja hotellivaraukset. Yritettiin valittaa, puhuttiin jonkun kanssa joka ei oikein auttanut — saatiin lupa palautukseen vain yhdestä pätkästä, ei muista kuluista. Välissä odoteltiin, odoteltiin, ei kahvia, ei infoa, ei ketään. Hieman huvittava ajatus nyt jälkeenpäin on se, miten paljon tavaraa voi syödä odotustilan penkillä. Lopulta osa rahoista tuli takaisin ja päästiin kotiin, joten ei ihan katastrofi, enemmänkin pitkä opetus: ota patukoita ja varaa aikaa. En ehkä ryntää uudestaan, mutta oppiinkin olla kärsivällisempi ja varautuneempi.
Detailed Ratings
Pitkä päivän ymmärrys
varasin menopaluun, odotin normaalia vaihtoa ja sitten alkoi sarja "yllätyksiä". Ensiksi vaihto kesti yli neljä tuntia, ok, ajattelin että no joo, voi kestää. Paluu reitti muutettiin Tallinnan kautta ja lento siirtyi ensin monta tuntia, sitten taas lisää — lopulta istuttiin kentällä jotain 17,5 tuntia. Siinä vaiheessa tuli sellainen "mitä hittoa" -fiilis, kun homma sekoitti lastenhoidon, työt ja hotellivaraukset. Yritettiin valittaa, puhuttiin jonkun kanssa joka ei oikein auttanut — saatiin lupa palautukseen vain yhdestä pätkästä, ei muista kuluista. Välissä odoteltiin, odoteltiin, ei kahvia, ei infoa, ei ketään. Hieman huvittava ajatus nyt jälkeenpäin on se, miten paljon tavaraa voi syödä odotustilan penkillä. Lopulta osa rahoista tuli takaisin ja päästiin kotiin, joten ei ihan katastrofi, enemmänkin pitkä opetus: ota patukoita ja varaa aikaa. En ehkä ryntää uudestaan, mutta oppiinkin olla kärsivällisempi ja varautuneempi.
Pienillä röykkiöillä perille
1 arvostelua
Olin kuukauden työkomennuksella Moldovassa ja paluumatka oli vähän sekava. Yksi laukku, aseenkuljetussalkku, jäi Riikassa väärään koneeseen koska systeemi näytti kummallisesti epäonnistuneen. Jouduin odottamaan kentällä lähes neljä tuntia ilman kunnon ruokaa. Henkilökunta oli kohteliasta ja selitteli tilannetta, mutta joustoa ei juuri tarjottu, vaikka ehdotin että voisin lentää perille ja odottaa laukkua siellä. Lopulta laukku tuli seuraavalla lennolla ja perheeni sekä minä päästiin kotiin. Matkustan töiden vuoksi paljon, ehkä pari kertaa kuussa, joten tällaiset viiveet häiritsevät arkea ja suunnitelmia — perhe odotti Helsingin kentällä pitkään. Arvostan sitä, että asia kuitenkin hoidettiin loppuun asti ja että sain selityksen. Toivon parempaa tiedotusta ja pientä hyvitystä virheistä jatkossa. Kaiken kaikkiaan kokemus oli ok; ei täydellinen, mutta toimii ja henkilöt olivat lopulta auttavaisia. Suosittelen varauksella, varsinkin jos matkat ovat tärkeitä aikataulullesi — ota tämä huomioon.
Detailed Ratings
Pienillä röykkiöillä perille
Olin kuukauden työkomennuksella Moldovassa ja paluumatka oli vähän sekava. Yksi laukku, aseenkuljetussalkku, jäi Riikassa väärään koneeseen koska systeemi näytti kummallisesti epäonnistuneen. Jouduin odottamaan kentällä lähes neljä tuntia ilman kunnon ruokaa. Henkilökunta oli kohteliasta ja selitteli tilannetta, mutta joustoa ei juuri tarjottu, vaikka ehdotin että voisin lentää perille ja odottaa laukkua siellä. Lopulta laukku tuli seuraavalla lennolla ja perheeni sekä minä päästiin kotiin. Matkustan töiden vuoksi paljon, ehkä pari kertaa kuussa, joten tällaiset viiveet häiritsevät arkea ja suunnitelmia — perhe odotti Helsingin kentällä pitkään. Arvostan sitä, että asia kuitenkin hoidettiin loppuun asti ja että sain selityksen. Toivon parempaa tiedotusta ja pientä hyvitystä virheistä jatkossa. Kaiken kaikkiaan kokemus oli ok; ei täydellinen, mutta toimii ja henkilöt olivat lopulta auttavaisia. Suosittelen varauksella, varsinkin jos matkat ovat tärkeitä aikataulullesi — ota tämä huomioon.
Tietoa airbaltic
airBaltic on latvialainen lentoyhtiö, joka perustettiin vuonna 1995. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Riian kansainvälisellä lentoasemalla, ja se tarjoaa sekä reittilentoja että tilauslentoja. airBaltic toimii pääasiassa Baltiassa, mutta sillä on laaja verkosto kattavia kohteita Euroopassa ja muualla. Yhtiö tunnetaan myös innovatiivisuudestaan ja pyrkimyksestään parantaa matkustuskokemusta modernin teknologian avulla.
🌟 Miten airbaltic loisti sinulle?
Yhteystiedot
Kategoriat airbaltic
Muut katsoivat
Sivustatistiikka
Viimeinen päivitys: 24. lokakuuta 2025





Kommentit
Ole ensimmäinen vastaamaan!