
OnePlus arvostelua
Esilletuotut Arvostelut
Valokeilassa: Mitä asiakkaamme sanovat?
Odotus joka venyi
"n oneplus.inistä ja maksoin heti. Sivulla luki seuraava päivä, mutta tilaustilana näkyi jatkuvasti "Order Outbound". Tutkin vähän ja taju..."
Ostopäätös
"Olen tosi pettynyt siihen, miten sain asiakaspalvelua OnePlussalta. Puhelimeni näytölle tuli outo vaaleanpunainen viiva sen jälkeen kun tein ohjelm..."
Arvostelua (6)
Suodata Arvostelut
Ladataan arvosteluja...
Odotus joka venyi
3 arvostelua
n oneplus.inistä ja maksoin heti. Sivulla luki seuraava päivä, mutta tilaustilana näkyi jatkuvasti "Order Outbound". Tutkin vähän ja tajusin, että kyseessä on kiinalaisen Oppon osa. Ärsytti ja olin epäilevä, mutta lopulta paketti saapui — helpottava fiilis. Muuten muiden firmojen kokemukset ovat usein nopeampia, niin ensi kerralla varon.
Detailed Ratings
Odotus joka venyi
n oneplus.inistä ja maksoin heti. Sivulla luki seuraava päivä, mutta tilaustilana näkyi jatkuvasti "Order Outbound". Tutkin vähän ja tajusin, että kyseessä on kiinalaisen Oppon osa. Ärsytti ja olin epäilevä, mutta lopulta paketti saapui — helpottava fiilis. Muuten muiden firmojen kokemukset ovat usein nopeampia, niin ensi kerralla varon.
Pystylinja ja hidas vastuu
1 arvostelua
vastaukset olivat toistuvaa samaa kaavaa — "käy huollossa, teknikot diagnosoivat". Kun kysyin nimenomaisesti, katetaanko tuo ilmainen vaihto ohjelmiston aiheuttamiin vikoihin, agentti copy-pastasi samaa riviä kolmeen kertaan. Pyysin selkeää vastausta, pyysin että lopettaa kopioinnin ja vastaa asiaan, niin chat vain katkesi ja sain jälkikäteen tyytyväisyyskyselyn. Se tuntui tylyltä ja vähän laiskalta tavalta hoitaa asia. Maksoin laitteesta paljon (muutama kuutis tai enemmän), puhelin muuten ok, ei neste- eikä kolhuvaurioita, joten tämä näyttöjuttu on ainoa ongelma. Yksi negatiivinen asia nousee selvästi: asiakaspalvelun haluttomuus ottaa asiaa haltuun ja vastata suoraan. Olisin oikeasti toivonut vain yhtä selkeää vastausta: "kyllä katetaan" tai "ei, tämä ei kuulu" — se olisi riittänyt ja homma olisi etenemässä. Neuvo muille: tallenna keskustelut ja community-linkit, ota kuvia ja kirjaa laite- ja ostotiedot heti. Aion kokeilla vielä uudestaan, ehkä toisen kanavan kautta, ja jaan kokemuksen somessa jos ei etene. Ei täydellinen romahdus, mutta turhauttava ja turha piina.
Detailed Ratings
Pystylinja ja hidas vastuu
vastaukset olivat toistuvaa samaa kaavaa — "käy huollossa, teknikot diagnosoivat". Kun kysyin nimenomaisesti, katetaanko tuo ilmainen vaihto ohjelmiston aiheuttamiin vikoihin, agentti copy-pastasi samaa riviä kolmeen kertaan. Pyysin selkeää vastausta, pyysin että lopettaa kopioinnin ja vastaa asiaan, niin chat vain katkesi ja sain jälkikäteen tyytyväisyyskyselyn. Se tuntui tylyltä ja vähän laiskalta tavalta hoitaa asia. Maksoin laitteesta paljon (muutama kuutis tai enemmän), puhelin muuten ok, ei neste- eikä kolhuvaurioita, joten tämä näyttöjuttu on ainoa ongelma. Yksi negatiivinen asia nousee selvästi: asiakaspalvelun haluttomuus ottaa asiaa haltuun ja vastata suoraan. Olisin oikeasti toivonut vain yhtä selkeää vastausta: "kyllä katetaan" tai "ei, tämä ei kuulu" — se olisi riittänyt ja homma olisi etenemässä. Neuvo muille: tallenna keskustelut ja community-linkit, ota kuvia ja kirjaa laite- ja ostotiedot heti. Aion kokeilla vielä uudestaan, ehkä toisen kanavan kautta, ja jaan kokemuksen somessa jos ei etene. Ei täydellinen romahdus, mutta turhauttava ja turha piina.
Vihreä viiva, epäilyt ja lopulta helpotus
6 arvostelua
n näytössä. Siinä vaiheessa ajattelin, että ei taas, juuri nyt ei. Olin aiemmin päättänyt, etten halua pelkkiä korjausruutuja, koska aiemmin vaihdetut näytöt olivat alkaneet temppuilla uudelleen — siis en luottanut siihen täysin. Menin valtuutettuun huoltokeskukseen ja siellä tarjottiin kahta vaihtoehtoa: ilmainen näytönvaihto tai päivitys OnePlus 11R:ään 5000 rupian maksulla. Mietin pitkään, hämmentynyt ja vähän skeptinen — maksanko ekstraa vain toisenlaisen riskin vuoksi?
Detailed Ratings
Vihreä viiva, epäilyt ja lopulta helpotus
n näytössä. Siinä vaiheessa ajattelin, että ei taas, juuri nyt ei. Olin aiemmin päättänyt, etten halua pelkkiä korjausruutuja, koska aiemmin vaihdetut näytöt olivat alkaneet temppuilla uudelleen — siis en luottanut siihen täysin. Menin valtuutettuun huoltokeskukseen ja siellä tarjottiin kahta vaihtoehtoa: ilmainen näytönvaihto tai päivitys OnePlus 11R:ään 5000 rupian maksulla. Mietin pitkään, hämmentynyt ja vähän skeptinen — maksanko ekstraa vain toisenlaisen riskin vuoksi?
Hämmentävä takuuputkilo
1 arvostelua
ei kikkailua, mutta en ole myöskään pelkkä riitaehdokas.
Puhelin ostettu 11.5.2022. Myyjä myi ja kaikki paperit oli kuulemma kunnossa. Minulle sanottiin puhelimessa, että laitteella on takuu ja että takuu tarkistetaan IMEI-numerolla. Just niin: IMEI riittää, ei kuittia tarvittaisi. Sen jälkeen lähetin laitteen huoltoon. Pakkaus oli priima, nauhoitin, kuinka sen suojasin (kyllä, teen niin, kun en luota täysin kuljetukseen). Luottamus oli siis jo hiukan epäilty.
Sitten tuli sähköposti huollosta: arvio ja hinta. Soitin heti, koska takuu on voimassa ja minun ei pitäisi maksaa. Huollon kaveri sanoi, että laite on takuuaikana. Mutta että firma tarvitsee kuittisi. Siis mitä? Puhelimessa ja sivuilla oli sanottu, että IMEI todentaa aktivoinnin ja takuun alkamisajan. En halua alkaa riitauttaa sanoista. Mutta menin eteenpäin: pyysin myyjältä kuitin ja lähetin sen huoltoon. Sain kuittauksen, että se on vastaanotettu. Hyvä. Ajattelin, että homma etenee.
Mutta ei. Seuraavaksi huolto ilmoittaa, että yhtiö (se, johon he välittävät) hylkäsi kuittini, koska siinä ei näy arvonlisäveroa. Toistan: hylkäys siksi, että ALV puuttuu. Minulle oli ensin sanottu, että ALV-asia ei ole oleellinen, koska takuu perustuu IMEI-tarkistukseen. Kummallista, eikö? Sitä paitsi laki (tällaiset perusasiat) antaa ostajalle oikeuksia. Minä en ollut se, joka keksi uusia sääntöjä huollon paperilaatikkoon.
Soitin uudestaan ja pyysin selkeyttä. Sain kuulla, että huolto ja valmistaja "eivät tiedä mitä tehdä", vaikka näistä kahdesta toinen on virallisesti heidän oma huoltokumppaninsa. Siinä kohtaa minua otti päähän. En ihmettele, että muutkin lähtevät heti somettamaan tai viemään asian eteenpäin. Tämä ei ole vain "kadonnut puhelin" -juttu. Olen ilman työkalua, jolla hoidan töitäni. Olen lomalla mutten en voi lähteä, koska tarvitsen pankkitunnukset ja matkabongit. Puhumattakaan siitä, että laitteen luovuttaminen ja sen paikalleen saaminen on ajallisestikin iso vaiva.
Yksi asia kuitenkin sujui: puhelut tallentuvat ja minulla on äänitallenteita kaikista keskusteluista (minulle sanottiin, että he kuittasivat vastaanoton jne.). Se on vähän lohtu. Tallenteet todistavat, että minulle on annettu ristiriitaisia ohjeita. Niitä ei kukaan mainitse, kun puhutaan "käyttäjäkokemuksesta".
Yritän olla reilu: asiakaspalvelun ihminen, joka viimein vastasi, oli kohtelias. Hän selitti tilanteen rauhallisesti ja yritti auttaa. Se on se yksi pieni positiivinen yksityiskohta, jonka haluan painottaa. Ihminen työn takana ei tarkoita, että systeemi olisi kunnossa, mutta se helpottaa oloa, kun on edes joku, joka kuuntelee. Pieni empatia auttaa, vaikka lopputulos edelleen on suttuinen.
Jos pitäisi antaa neuvoni muille: tallenna IMEI, ota kopiot kaikista viesteistä ja pyydä myyjältä selkeä lasku, jossa on kaikki tiedot ja ALV merkittynä. Ja jos lähetät laitteen huoltoon, paketoi kunnolla ja ota video. Se on työlästä, mutta helpottaa sitten riitatilanteessa. Toiseksi, älä ajattele, että "virallinen huoltopiste" tarkoittaa aina selkeää ja nopeaa ratkaisua. Sitä se ei välttämättä ole.
Tunnetasolla tässä on se, että odotukset olivat ihan eri. Ostin tuotteen, koska pysyin valmistajan ja huoltopisteen läheisyydessä ja luotin siihen, että takuu toimii. En haluaisi ryhtyä oikeustoimiin, mutta en myöskään aio luovuttaa. Jos asia jää hoitamatta, mietin seuraavia askeleita. En tee melua vain somessa, vaan aikataulutan toimet järjestelmällisesti (valitukset, oikaisuinstanssit jne.), koska minulla on tallenteet ja dokumentit.
Lyhyesti: palvelussa on aukko. Prosessi repsahtaa kun vastuut. IMEI-tarkistus piti olla kaiken perusta, mutta paperipyyntöjen ja muotojen takia se ei saanut päätöstä. Sitä korostan: tämä yksi asia — se, että IMEI ei kelvannut ilman tiettyä kuittimuotoa — teki koko tilanteesta rankan ja tarpeettoman.
Toivon, että firma ottaa oppia: yhdistä prosessit, kouluta kumppanit ja tee takuun käyttöönotosta selkeä. Jos teet palvelun "viralliseksi", vastaa siitä myös käytännössä. Minun toiveeni muille ostajille: vaadikaa läpinäkyvyyttä heti ostohetkellä. Se säästää aikaa ja hermoja. Ja jos lähetätte laitetta huoltoon, varautukaa byrokratiaan ja dokumentoikaa kaikki.
Päätän tähän väliin. En ole vihainen koko ajan, mutta turhautunut kyllä. Olisin antanut enemmän anteeksi jos viestintä olisi ollut selkeämpää ja lupaukset pitäneet. Nyt odotan, että asia hoituu nopeasti ja että saan puhelimeni takaisin toimivana ja selkeillä paperilla. Siinä on toiveeni ja varoitukseni samalla kertaa.
Detailed Ratings
Hämmentävä takuuputkilo
ei kikkailua, mutta en ole myöskään pelkkä riitaehdokas.
Puhelin ostettu 11.5.2022. Myyjä myi ja kaikki paperit oli kuulemma kunnossa. Minulle sanottiin puhelimessa, että laitteella on takuu ja että takuu tarkistetaan IMEI-numerolla. Just niin: IMEI riittää, ei kuittia tarvittaisi. Sen jälkeen lähetin laitteen huoltoon. Pakkaus oli priima, nauhoitin, kuinka sen suojasin (kyllä, teen niin, kun en luota täysin kuljetukseen). Luottamus oli siis jo hiukan epäilty.
Sitten tuli sähköposti huollosta: arvio ja hinta. Soitin heti, koska takuu on voimassa ja minun ei pitäisi maksaa. Huollon kaveri sanoi, että laite on takuuaikana. Mutta että firma tarvitsee kuittisi. Siis mitä? Puhelimessa ja sivuilla oli sanottu, että IMEI todentaa aktivoinnin ja takuun alkamisajan. En halua alkaa riitauttaa sanoista. Mutta menin eteenpäin: pyysin myyjältä kuitin ja lähetin sen huoltoon. Sain kuittauksen, että se on vastaanotettu. Hyvä. Ajattelin, että homma etenee.
Mutta ei. Seuraavaksi huolto ilmoittaa, että yhtiö (se, johon he välittävät) hylkäsi kuittini, koska siinä ei näy arvonlisäveroa. Toistan: hylkäys siksi, että ALV puuttuu. Minulle oli ensin sanottu, että ALV-asia ei ole oleellinen, koska takuu perustuu IMEI-tarkistukseen. Kummallista, eikö? Sitä paitsi laki (tällaiset perusasiat) antaa ostajalle oikeuksia. Minä en ollut se, joka keksi uusia sääntöjä huollon paperilaatikkoon.
Soitin uudestaan ja pyysin selkeyttä. Sain kuulla, että huolto ja valmistaja "eivät tiedä mitä tehdä", vaikka näistä kahdesta toinen on virallisesti heidän oma huoltokumppaninsa. Siinä kohtaa minua otti päähän. En ihmettele, että muutkin lähtevät heti somettamaan tai viemään asian eteenpäin. Tämä ei ole vain "kadonnut puhelin" -juttu. Olen ilman työkalua, jolla hoidan töitäni. Olen lomalla mutten en voi lähteä, koska tarvitsen pankkitunnukset ja matkabongit. Puhumattakaan siitä, että laitteen luovuttaminen ja sen paikalleen saaminen on ajallisestikin iso vaiva.
Yksi asia kuitenkin sujui: puhelut tallentuvat ja minulla on äänitallenteita kaikista keskusteluista (minulle sanottiin, että he kuittasivat vastaanoton jne.). Se on vähän lohtu. Tallenteet todistavat, että minulle on annettu ristiriitaisia ohjeita. Niitä ei kukaan mainitse, kun puhutaan "käyttäjäkokemuksesta".
Yritän olla reilu: asiakaspalvelun ihminen, joka viimein vastasi, oli kohtelias. Hän selitti tilanteen rauhallisesti ja yritti auttaa. Se on se yksi pieni positiivinen yksityiskohta, jonka haluan painottaa. Ihminen työn takana ei tarkoita, että systeemi olisi kunnossa, mutta se helpottaa oloa, kun on edes joku, joka kuuntelee. Pieni empatia auttaa, vaikka lopputulos edelleen on suttuinen.
Jos pitäisi antaa neuvoni muille: tallenna IMEI, ota kopiot kaikista viesteistä ja pyydä myyjältä selkeä lasku, jossa on kaikki tiedot ja ALV merkittynä. Ja jos lähetät laitteen huoltoon, paketoi kunnolla ja ota video. Se on työlästä, mutta helpottaa sitten riitatilanteessa. Toiseksi, älä ajattele, että "virallinen huoltopiste" tarkoittaa aina selkeää ja nopeaa ratkaisua. Sitä se ei välttämättä ole.
Tunnetasolla tässä on se, että odotukset olivat ihan eri. Ostin tuotteen, koska pysyin valmistajan ja huoltopisteen läheisyydessä ja luotin siihen, että takuu toimii. En haluaisi ryhtyä oikeustoimiin, mutta en myöskään aio luovuttaa. Jos asia jää hoitamatta, mietin seuraavia askeleita. En tee melua vain somessa, vaan aikataulutan toimet järjestelmällisesti (valitukset, oikaisuinstanssit jne.), koska minulla on tallenteet ja dokumentit.
Lyhyesti: palvelussa on aukko. Prosessi repsahtaa kun vastuut. IMEI-tarkistus piti olla kaiken perusta, mutta paperipyyntöjen ja muotojen takia se ei saanut päätöstä. Sitä korostan: tämä yksi asia — se, että IMEI ei kelvannut ilman tiettyä kuittimuotoa — teki koko tilanteesta rankan ja tarpeettoman.
Toivon, että firma ottaa oppia: yhdistä prosessit, kouluta kumppanit ja tee takuun käyttöönotosta selkeä. Jos teet palvelun "viralliseksi", vastaa siitä myös käytännössä. Minun toiveeni muille ostajille: vaadikaa läpinäkyvyyttä heti ostohetkellä. Se säästää aikaa ja hermoja. Ja jos lähetätte laitetta huoltoon, varautukaa byrokratiaan ja dokumentoikaa kaikki.
Päätän tähän väliin. En ole vihainen koko ajan, mutta turhautunut kyllä. Olisin antanut enemmän anteeksi jos viestintä olisi ollut selkeämpää ja lupaukset pitäneet. Nyt odotan, että asia hoituu nopeasti ja että saan puhelimeni takaisin toimivana ja selkeillä paperilla. Siinä on toiveeni ja varoitukseni samalla kertaa.
OnePlus Nord CE -puhelin
1 arvostelua
Tilasin OnePlus Nord CE -puhelimen oneplus.in -verkkosivustolta ja tein maksun. Kun tilasin sen, he lupasivat toimittaa sen seuraavana päivänä. Nyt on kulunut jo 8 päivää enkä ole vieläkään saanut tilaustani. Verkkosivusto näyttää tilauksen tilaksi "Lähtevä tilaus". Tutkimuksen jälkeen selvisi, että tämä yritys on kiinalainen brändi ja osa Oppoa. Suosittelen välttämään tilaamasta mitään tästä sivustosta.
Detailed Ratings
OnePlus Nord CE -puhelin
Tilasin OnePlus Nord CE -puhelimen oneplus.in -verkkosivustolta ja tein maksun. Kun tilasin sen, he lupasivat toimittaa sen seuraavana päivänä. Nyt on kulunut jo 8 päivää enkä ole vieläkään saanut tilaustani. Verkkosivusto näyttää tilauksen tilaksi "Lähtevä tilaus". Tutkimuksen jälkeen selvisi, että tämä yritys on kiinalainen brändi ja osa Oppoa. Suosittelen välttämään tilaamasta mitään tästä sivustosta.
Ostopäätös
5 arvostelua
Olen tosi pettynyt siihen, miten sain asiakaspalvelua OnePlussalta. Puhelimeni näytölle tuli outo vaaleanpunainen viiva sen jälkeen kun tein ohjelmistopäivityksen. Löysin OnePlussan yhteisösivustolta tiedon, että he tarjoavat ilmaisia näytönvaihtoja jopa takuun ulkopuolella oleviin puhelimiin. Otin yhteyttä WhatsApp-tukitiimiin ja mulle vastasi asiakaspalvelija nimeltä K Raj. Kerroin kaikki yksityiskohdat, mutta silti agentti vaati, että mun pitäisi mennä OnePlussan palvelukeskukseen, jotta insinöörit voisivat diagnosoida laitteeni. En saanut selkeää vastausta kysymykseeni ilmaisesta näytönvaihdosta.
Detailed Ratings
Ostopäätös
Olen tosi pettynyt siihen, miten sain asiakaspalvelua OnePlussalta. Puhelimeni näytölle tuli outo vaaleanpunainen viiva sen jälkeen kun tein ohjelmistopäivityksen. Löysin OnePlussan yhteisösivustolta tiedon, että he tarjoavat ilmaisia näytönvaihtoja jopa takuun ulkopuolella oleviin puhelimiin. Otin yhteyttä WhatsApp-tukitiimiin ja mulle vastasi asiakaspalvelija nimeltä K Raj. Kerroin kaikki yksityiskohdat, mutta silti agentti vaati, että mun pitäisi mennä OnePlussan palvelukeskukseen, jotta insinöörit voisivat diagnosoida laitteeni. En saanut selkeää vastausta kysymykseeni ilmaisesta näytönvaihdosta.
Tietoa OnePlus
OnePlus on kiinalainen elektroniikkayritys, joka perustettiin vuonna 2013. Yritys tunnetaan pääasiassa korkealaatuisista älypuhelimistaan, jotka yhdistävät huippuluokan tekniset ominaisuudet kilpailukykyiseen hintaan. OnePlussan tavoitteena on tarjota käyttäjilleen parasta mahdollista mobiilikokemusta ilman tarpeettomia lisäkustannuksia. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Shenzhenissä, Kiinassa, ja se on laajentanut liiketoimintaansa globaaleille markkinoille.
🌟 Miten OnePlus loisti sinulle?
Yhteystiedot
Kategoriat OnePlus
Muut katsoivat
Sivustatistiikka
Viimeinen päivitys: 26. lokakuuta 2025





Kommentit
Ole ensimmäinen vastaamaan!