Kaikki arvostelut
Affiliate ilmoittaminen: Tämä viesti sisältää kumppanilinkin, joka tarkoittaa, että kun napsautat NÄYTÄ-painiketta ja teet ostoksen sivulla, saatamme saada palkkion, joka auttaa sivuston ylläpitämisessä
Tapamme liikkua ovat muuttuneet ajan saatossa paljon. Yksi kiinnostavimmista mutta nykyään jo arkipäiväisistä laitteista on auto. Sen eri toimintojen, mallien ja uusien kehityssuuntien tutkiminen on monelle mieluisaa puuhaa.
Suomalaisyleisölle tätä pyrkii tarjoamaan jo pari vuosikymmentä julkaistu GTi-lehti. Miten sen tilaus käytännössä onnistuu? Löytyykö artikkeleista kiinnostavaa sisältöä julkaisusta toiseen? Jättääkö lehden julkaisuväli sopivasti aikaa edellisen numeron lukemiselle? Opi lisää GTi-aikakauslehdestä sen tilanneiden asiakkaiden kokemuksia lukemalla!
GTi on yksi suomalaisen lehdenkustannusyhtiö Fokus Media Finland Oy:n omistamista aikakauslehdistä. Yhtiön perustivat Sanoma Median entiset työntekijät, mikä näkyy myös sen valikoimassa – monet sen lehdistä on ostettu Sanomalta. Näihin kuuluvat muun muassa V8-Magazine, Antiikki & Design, Pelit-lehti, Auto Bild ja Cosmopolitanin Suomen painos. GTi -lehden se osti Sanoma Medialta vuonna 2014. Itse lehteä on julkaistu jo vuodesta 2000 lähtien.
Fokus Median liikevaihto oli vuonna 2019 noin 13,8 miljoonaa euroa, mikä tarkoitti noin 10 prosentin laskua edellisvuoteen verrattuna. Tästä tilikauden tulokseksi jäi 43 tuhatta euroa. Yritys työllisti samaisena vuonna 70 henkilöä, mikä oli 20 henkilöä vähemmän, kuin edellisenä vuonna. Osakeyhtiön kotipaikaksi on merkitty Helsinki, ja toimitusjohtajan virkaa kantaa Mikko Paavo Saastamoinen. Hallituksessa istuvat hänen lisäkseen muun muassa puheenjohtaja Tapani Pitzen sekä jäsenet Markku Hurmeranta ja Soili Pitzen. Talousjohtajan toimet tekee Jani Tolonen, jonka lisäksi päätöksiä tekee kaupallinen johtaja Jaana Lindvall-Harki.
GTi on suomenkielinen aikakauslehti, jonka aihepiirejä ovat etenkin autoihin liittyvät tee-se-itse-projektit, tuunaus ja ominaisuuksien käsittelyt. Lehden lukijat ovat enimmäkseen 25–60-vuotiaita miehiä, ja kyseinen kohderyhmä näkyykin sen sisällössä vahvasti. Erilaisia artikkeleja, tapahtumia ja vinkkejä voi löytää myös lehden omilta nettisivuilta.
Lehden uskollista lukijakuntaa palkitaan erilaisin kilpailuin ja arvonnoin, joskin niihin voi yleensä osallistua myös ilman lehtitilausta. Palkintoina annetaan usein auton varusteita ja osia, joiden arvot vaihtelevat muutamista sadoista euroista jopa yli tuhanteen euroon. Kisoista voi voittaa esimerkiksi kesärenkaat, alustasarjan tai uudet vanteet.
Artikkeleissa korostuu tekniikka. Niissä saatetaan esimerkiksi selittää yksityiskohtaisesti jonkin tietyn automallin moottorin toiminnasta ja siitä, miten tämä vertautuu markkinoiden muuhun tarjontaan. Vertailuissa pyritään kuitenkin säilyttämään objektiivisuus, ja varsinaisista kaupallisista yhteistöistä ilmoitetaan lukijalle erikseen.
Autoteemaan sopivasti jotkin lehden jutut saattavat käsitellä myös vanhoja autoja. Artikkeleita lukemalla voikin oppia myös eri aikakausien autoista sekä tiettyjen mallien yleistymisen taustoista.
Lehden menovinkkien avulla autoharrastaja voi myös löytää paremmin muita samoista aiheista kiinnostuneita henkilöitä. GTi:n kautta voikin siis oppia uutta niin itse artikkeleista kuin myös sen kautta löytämiltään ihmisiltä.
Uusia numeroita julkaistaan 10 kertaa vuodessa. Normaalihintaisena vuoden lehtien hinta alkaa noin 90 eurosta, mutta erilaisten sivujen kautta tilatessa tästä voi saada tuntuvan alennuksen. Maksaa voi verkkopankissa, luottokortilla sekä laskulla. Tilauksen tekemällä saa myös ilmaisen lukuoikeuden digitaalisiin näköislehtiin.
Oletko itse päässyt jo tutustumaan GTi -lehden artikkeleihin? Onko sen sisällöstä todella hyötyä oman auton tuunauksessa? Inspiroiduitko johonkin uuteen hankintaan lehden ansiosta? Uusien projektien aloittaminen on yksi elämämme miellyttävimmistä kokemuksista, ja tätä edesauttava viihde on mitä todennäköisimmin veloittamansa rahan arvoista.
Hankitko jo lehden kuukausitilauksen? Ehkä jouduitkin peruuttamaan tilauksesi? Oli sitten syynä tyytymättömyys, elämäntilanteen muutos tai kiinnostuksen kohteen vaihtuminen, voit kertoa omasta kokemuksesta sivuillamme anonyymisti ja luottamuksella. Oliko tilauksen peruutus helppoa? Toisinaan lehdet vaikeuttavat peruutuksen tekoa, jotta mahdollisimman moni pysyisi heidän asiakkaanaan.
Jätä oma arvostelusi tällä välilehdellä – siitä on suuri apu muille lehden tilaamista pohtiville.
Affiliate ilmoittaminen: Tämä viesti sisältää kumppanilinkin, joka tarkoittaa, että kun napsautat NÄYTÄ-painiketta ja teet ostoksen sivulla, saatamme saada palkkion, joka auttaa sivuston ylläpitämisessä