5 syytä miksi internet arvostelut ovat niin tärkeitä 

5 syytä miksi internet arvostelut ovat niin tärkeitä 

Internet on tuonut kaiken ulottuvillemme, päivittäistavaroiden ostamisesta seuraavan uuden autohankinnan tutkimiseen. Aikaisemmin paikka julkaista yritystäsi mainostamalla verkkosivustoa, Internet on nyt kehittymässä foorumiksi, jossa kuluttajat arvioivat tuotteita ja palveluita muiden samanhenkisten kuluttajien vaikutelmien ja palautteen perusteella.

Asiakasarvostelujen merkitys on helppo olettaa, mutta mikään ei tuota esiin muuta kuin objektiivista tietoa siitä, miten arvosteluja käytetään ja miten ne vaikuttavat liiketoimintaan. Tilastot analysoivat asiakkaiden käyttäytymistä ennen ja jälkeen palvelujen käytön tai tuotteiden ostamisen, mikä voi auttaa kehittämään suunnitelmia liiketoiminnan parantamiseksi. Olemme tehneet kaivamista, ja tässä on joitain tilastoja, jotka osoittavat, että online-arvostelu antaa valtaa ihmisille.

Kuka lukee online-arvosteluja?

Tilastot osoittavat, että suurin osa kaikista verkkokaupoissa ostajista määrittää arvostelujen perusteella, mitkä tuotteet ostavat ja mitkä palvelut ostavat. Vuonna 2017 asiakkaat lukivat keskimäärin seitsemän arvostelua ennen kuin luottivat yritykseen. kasvua edellisen vuoden kuudesta. Ja kun yli 90% kaikista asiakkaista käyttää online-arvosteluja osana tutkimustaan paikallisella ja kansallisella tasolla, olisi helpompaa kysyä: Kuka ei lue niitä?

Fan & Fuelin (2016) mukaan 94% online-asiakkaista lukee arvosteluja ennen ostopäätösten tekemistä. Tuotekohtaisten tietojen saamiseksi Spiegel Research Center (2017) osoittaa, että 95% asiakkaista lukee arvosteluja ennen ostoksen tekemistä.

Pelkkä tiedottaminen asiakkaille tuotteen tai palvelun saatavuudesta ei ole enää riittävää; asiakkaat kaipaavat tietoa myös omakohtaisista kokemuksista. Lisäksi julkiset palvelut, vieraanvaraisuus, rekrytointi, vähittäiskauppa ja terveydenhoito ovat kaikki saaneet oivalluksia käyttämällä asiakasarvosteluja markkinointistrategioidensa parantamiseksi ja palvelujensa parantamiseksi. Yritykset, joilla ei ole arvosteluja, saattavat menettää mahdollisuuden kasvattaa liiketoimintaansa.

Arvioiden vaikutus

Arvosteluilla ei ole vain valtaa vaikuttaa kuluttajapäätöksiin, vaan ne voivat vahvistaa yrityksen uskottavuutta. Arvosteluilla on valta saada asiakkaiden luottamus ja ne kannustavat ihmisiä olemaan vuorovaikutuksessa yrityksen kanssa. Asiakasvuorovaikutus johtaa viime kädessä yritysten voittojen kasvuun.

Yhdysvalloissa 68% verkkokaupan ostajista on todennäköisemmin tekemisissä yritysten kanssa, joilla on positiiviset arvostelut, ja 93% määrittää käytettävissä olevien arvosteluiden perusteella, onko yrityksellä hyvä maine. Vuonna 2016 Fan & Fuel ilmoitti, että 92% kuluttajista epäröi tehdä ostoksia, jos asiakasarvosteluja ei ollut, ja 97%:n mukaan asiakkaiden arviot vaikuttavat ostopäätöksiinsä.

Asiakkaiden arvosteluihin vastaamisen merkitys

Joten jos arvostelut ovat välttämättömiä, mutta kielteinen arvostelu voi ajaa asiakkaat pois, mitä yritys tekee?

Review Trackers (2018) osoittaa, että 53% asiakkaista odottaa yritysten vastaavan online-arvosteluunsa seitsemän päivän kuluessa, ja Marketing Bitz (2018) havaitsi, että 33% Yelpin arvioijista päivittää arvostelunsa, jos yritys vastaa valitukseensa 24 tunnin kuluessa. Negatiiviseen arvosteluun vastaamisen merkitystä ei voida jättää huomiotta. Review Trackers -tutkimuksesta 45% vastaajista sanoi, että he todennäköisemmin käyvät yrityksessä, jos se vastaa negatiivisiin arvosteluihin.

Tämä osoittaa asiakkaiden arvon arvostavan yrityksiä, jotka "kuuntelevat" ja ryhtyvät toimiin negatiivisen arvostelun edessä. Vastaamalla kielteisiin arvosteluihin yritykset voivat ottaa valituksen asiayhteyteen, lieventää kielteisiä vaikutuksia ja osoittaa arvostavansa asiakkaitaan. Itse asiassa kielteinen arvostelu tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden kääntää pöytä, tunnistaa asiakkaan valitukset ja puuttua niihin ja osoittaa samalla potentiaalisille asiakkaille, että olet periaatteiden ja etiikan yritys; yritys, joka välittää asiakkaistaan.

1. Sosiaalitodistus ajaa ostoksia

Teemme todennäköisemmin ostoksen, jos muut ympärillämme olevat ihmiset - jopa tuntemattomat - ovat yhtä mieltä siitä, että se on hyvä päätös. Nykyään online-arvostelut ovat suurin sosiaalisen todistuksen lähde, ja niillä on selkeä vaikutus myyntiin.

2. Taistele kokemuksella säästääksesi marginaaleja

Arviot antavat uusille yrityksille mahdollisuuden seisoa rinta rinnan vakiintuneemman kilpailun myötä ja saada positiivisen kapealla ihmisten arvioihin ja odotuksiin. Katsokaa sitä tällä tavalla ... mistä yrityksestä haluaisit mieluummin ostaa: yhden, jossa on 50 3 tähden arvostelua tai toisen, jossa on 5 viiden tähden arvostelua? Voila! Otit vain keskustelun pois alennuksesta ja hinnasta!

3. Salli kuluttajien olla ääni ja luoda asiakasuskollisuutta

Kuluttajat, jotka vievät aikaa jättää online-arvostelun yrityksellesi, tuntevat paljon todennäköisemmin tietyn uskollisuuden sinua kohtaan ja palaavat jatkuvasti. Arvostelun jättämisen ja suhteiden luomisen yritykseesi avulla kuluttajat voivat tuntea olevansa äänen jopa työpöydän ja / tai mobiili- ja / tai tablet-näytön takana ja pystyvät antamaan palautetta positiivisella ja mielekkäällä tavalla.

4. Kuluttajat tekevät markkinointiasi puolestasi

Positiiviset online-yritysarvostelut ovat paljon arvoisia ja voivat tarjota yrityksellesi etuja, joita yksinkertainen markkinointikampanja ei voi olla. Lyhyesti sanottuna ne ovat kuin mikromarkkinointikampanjoita, jotka jatkavat toimintaa kauan sen jälkeen, kun online-arvostelu on lähetetty, tarjoten siten jatkuvaa positiivista kuvaa potentiaalisille asiakkaille ja luoden jatkuvaa tuotetietoisuutta, joka hyödyttää yritystä sekä lyhyillä että muilla pitkäaikainen.

5. Arvostelut tuottavat lisää arvosteluja

Kun yritys on jo saanut online-arvosteluja, se kannustaa muita kävijöitä jättämään oman palautteensa. Pelkästään useiden arvostelujen ilmestyminen näyttää riittävän antamaan uusille asiakkaille kannustimen ja luottamuksen antaa oma mielipiteensä tietystä tuotteesta tai palvelusta.

Online-asiakasarvostelut ovat täällä pysyäksesi, ja mitä kauemmin odotat heidän rohkaisemista, sitä enemmän menetät. Verkkoasiakkaiden arvostelut näyttävät olevan loistava tapa kiinnittää kuluttajien huomio ja lisätä myyntiä. Asiakasarvostelujen merkitys on valtava, koska ne ovat erittäin hyödyllisiä suurimmalle osalle kuluttajia ja ovat myös vastuussa verkkosi näkyvyyden turvaamisesta hakusijoituksissa. Lisäksi, koska niiden merkitys kasvaa ja yhä useammat kilpailijat kannustavat asiakasarvosteluihin, osallistumistasi tulee vain entistäkin tarpeellisemmaksi.

Lisää