Miksi paikalliset yritykset käyttävät edelleen laajalti suusanallista markkinointia?

Miksi paikalliset yritykset käyttävät edelleen laajalti suusanallista markkinointia?
Palvelut

Suusanallista markkinointia (WOM) kutsutaan myös suusta suuhun -markkinoinniksi. Perinteisesti tämän tiedetään markkinoivan tuotetta antamalla suosituksen. Tämä itse asiassa tapahtuu, kun käyttäjät kertovat olevansa tyytyväisiä yritykseen.

On tutkittu, että markkinointi WOM:n kautta todella tuo 6 biljoonaa dollaria vuosittaisesta kuluttajan kulutuksesta. Lisäksi, se johtaa myös 5x enempään kuin maksettu mediamainos. On myös päätelty, että 90 % ihmisistä todennäköisesti ostaa tuotteen, jota ystävä suosittelee. Näin WOM:illa on valtava rooli. Tuotemerkit, jotka todella herättävät emotionaalista voimakkuutta, saavat lopulta 3x suusanallista markkinointia kuin vähemmän emotionaalisesti yhteydessä olevat tuotemerkit. Ja jopa nykypäivän digitaalisella aikakaudella 64% markkinointipäälliköistä kertoo, että suusanallinen markkinointi on tehokkain markkinointimuoto.

Tässä on muutamia syitä, miksi paikalliset yritykset todella valitsevat WOM-vaihtoehdon!

Se on täysin ilmaista

Yksi WOM:n tärkeimmistä eduista on, että se on ilmaista mainontaa. Esimerkiksi on todennäköistä, että henkilö valitsee alustan, kuten sport.netbet.fi tai Spotify, kun ystävä suosittelee sitä, verrattuna siihen, että hän maksaisi paljon rahaa aloittaakseen koko mainoskampanjan kuluttajan suostuttelemiseksi. Yritysten ei tarvitse käyttää rahaa mainostamiseen. Mainoksesta maksaminen voi todella maksaa yritykselle paljon rahaa; kuitenkaan suusanallisen markkinoinnin kanssa näin ei ole. Tässä ihmiset yksinkertaisesti käyttävät tuotetta ja jättävät sen tarkastelun ja suosittelun ystävälle.

Näitä suosituksia arvostetaan suuresti

Juttu suusanallisen markkinoinnin kanssa on se, että näitä suosituksia arvostetaan suuresti. On päätelty, että ystävien ja perheen suosituksia arvostetaan enemmän kuin mainoksia tai sosiaalista mediaa. Tämä kertoo tarkalleen, kuinka tärkeitä WOM-suositukset todella ovat. Jos yritys saa WOM-markkinoinnin toimimaan, on todennäköistä, että se todella kukoistaa.

Se on loputon sykli

Muut markkinointistrategiat maksavat sinulle paljon rahaa ja eivät ne edes ole esillä koko ajan. Esimerkiksi, jos olet laittanut nettimainoksen verkkoon, se ei tule olemaan siellä ikuisesti. Tämä ei kuitenkaan päde suusanallisen markkinoinnin tapauksessa. Jos joku rakastaa tuotetta, hän suosittelee sitä ystävälle, ystävä suosittelee sitä toiselle tuntemalleen, ja sykli jatkuu. Tällä tavalla yritys saa todella paljon potentiaalisia asiakkaita kerrallaan.Markkinoinnin WOM:in kautta on todella todettu maksavan yritykselle vähän ja se on todella arvostettua. Mitä muuta voit pyytää?

Rakentaa luottamusta

Eli WOM-markkinointi todella rakentaa luottamusta. Kun ystäväsi suosittelee tuotetta sinulle, on todennäköistä, että uskot heihin sen sijaan, että uskoisit markkinointikampanjoihin televisiossa tai sosiaalisessa mediassa. Näin WOM-markkinoinnilla voi todella olla suuri vaikutus yritykseesi. Se kasvattaa yritystäsi, kun asiakas suosittelee tuotettasi tai palveluasi toiselle potentiaaliselle asiakkaalle. Näin se johtaa loputtomaan luottamussykliin ja yritys voi tuottaa paljon tuloja.

Rakentaa oman tuotemerkin kuvaa

Brändikuvan rakentaminen on hidas prosessi. Se on kriittistä ja melko vaikeaa pienyritykselle, kun ympärillä on suuria kilpailijoita. Tässä WOM-markkinoinnilla on kuitenkin rooli. Se auttaa luomaan positiivisia tunteita tuotteestasi, palveluistasi ja brändikuvastasi. Monet yritykset käyttävät tätä menetelmää, ja heidän liiketoimintansa on todella kukoistanut vuosien varrella. On itse asiassa todettu, että 70 % vastaajista aikoo lisätä WOM-markkinointikustannuksiaan ja 29 % haluaa lisätä offline-WOM-markkinointikustannuksiaan.

Palvelee myynnin lisäämistä

Periaatteessa yrityksen päätarkoitus on kasvattaa myyntiään, eikö niin? Siinä WOM-markkinoinnilla on todellinen rooli. 82 % markkinoijista käyttää tosiasiallisesti suullista markkinointia bränditietoisuuden lisäämiseen ja 43 % suoramyynnin parantamiseen. Molemmat ovat melko välttämättömiä yritykselle. Kun bränditietoisuus kasvaa, ihmiset todennäköisesti ostavat sinulta vielä enemmän ja tämä lisää myyntiäsi. Kaiken kaikkiaan WOM-markkinointipalvelut parantavat suoramyyntiäsi ja lisäävät bränditietoisuutta.

Viimeiset kommentit

WOM-markkinointi on tärkeä osa yritystä ja se on jotain, jota paikalliset yritykset käyttävät laajalti vuonna 2020. Se on lisännyt yrityksen palveluita ja myyntiä, mikä on varsin hyödyllistä yritykselle. Se on jotain, johon tuotemerkkien tulisi ehdottomasti keskittyä myyntinsä edistämiseksi.

Lisää Palvelut