SuomiArvostelut
    Miksi ihmiset luottavat arvosteluihin paljon enemmän nykyään kuin koskaan ennen? 
    17-06-2021

    Miksi ihmiset luottavat arvosteluihin paljon enemmän nykyään kuin koskaan ennen? 

    Arvostelujen teho on vähitellen kasvanut vuosien varrella. Positiiviset arviot ovat erittäin tärkeitä liiketoiminnalle ja niillä voi olla valtava vaikutus sille. Nykypäivän kuluttajat luottavat paljon enemmän arvosteluihin kuin vuosia sitten.

    Nykymaailmassa kiinnostavan tiedon löytäminen on nopeaa. Ihmiset voivat löytää useita arvosteluja verkossa; sieltä löytyy myös paljon kommentteja. On tutkittu, että:

    - 72 % kuluttajista luottaa nettiarvosteluihin verrattuna ihmisten henkilökohtaisiin suosituksiin

    - 68 % kuluttajista menee sosiaalisen verkon tarinaosioihin lukemaan erilaisia tuotearvioita

    - 90 % kuluttajista sanoo, että positiivisilla nettiarvosteluilla on vaikutusta heidän ostospäätökseen

    Nettiarvosteluilla on tärkeä rooli myynnin lisäämisessä. Ne tarjoavat kolmannen osapuolen todisteita siitä, että yrityksesi on paras siinä, mitä se tekee. Se esittää myös kuvan, että asiakkaasi ovat tyytyväisiä tuotteeseesi ja ovat todella halukkaita puhumaan siitä. Lisäksi nämä parantavat myös tuotteesi sijoitusta markkinoilla.

    Miksi arvostelut ovat tärkeitä?

    Arvostelut ovat erittäin tärkeitä nykymaailmassa. Maailmassa, jossa ihmiset luottavat pelkästään siihen, mitä muut ajattelevat peleistä, elokuvista, tuotteista, kaupoista ja muista, arvostelut ovat päätöksenteon yksi tärkeimmistä elementeistä. Esimerkiksi, jos henkilö lukee jonkun julkisuuden henkilön arvostelun alustasta, kuten casino.netbet.fi tai Hulu, on todennäköisempää, että hän tekee päätöksensä arvostelun perusteella. Katso alla muutamia syitä, miksi arvostelut ovat tärkeitä.

    He rakentavat luottamusta

    Eli kaikki yritykset väittävät olevansa parhaita siinä, mitä he tekevät, eikö niin? Ihmisten on kuitenkin melko vaikea analysoida, ovatko he niin hyviä vai eivät. Tämä on osa, jossa arvosteluilla on tärkeä rooli, Ne tarjoavat puolueettomia mielipiteitä asiakkailta, jotka ovat todella kokeneet brändin tuotteiden sekä palveluiden käytön. Kun yrityksen väitteitä tukee myös oikeiden asiakkaiden arvostelut, asiakkaan luottamus tuotteeseen tai palveluun kasvaa.

    Monet arvostelut eivät kuitenkaan ole uskomisen arvoisia. Kuitenkin ne, jotka keskustelevat eduista ja haitoista, ovat yleensä uskottavia.

    Ne luovat kontekstin

    Saattaa olla mahdollista, että verkkosivustosi ei sisällä kaikkia tietoja tuotteesta, joita arvostelu on listannut. Arvosteluilla on tässä tärkeä rooli. Esimerkiksi ihmiset todella hakevat tietoa siitä, kuinka käyttää tiettyä tuotetta, sen etuja, sivuvaikutuksia ja vaikka mitä muuta. Jos olet kosmetiikkabrändi, monet meikkitaiteilijat julkaisevat tietoja tuotteestasi, joita et ehkä ole listannut verkkosivustollasi. Tämä onkin lopulta varsin hyödyllistä liiketoiminnalle. Arvostelijat tarjoavat todella rehellistä ja avointa tietoa, ja tämä on yksi syy siihen, miksi ne ovat niin tärkeitä.

    Ne helpottavat vertailua

    Arvostelujen jujuna on, että ne todella helpottavat vertailua. Ne asettavat yhden tuotteen kertoimet toista vastaan. Ihmiset julkaisevat vertailukertomuksia koko ajan, ja nämä tulokset ovat melko käteviä asiakkaille, jotka hakevat tuotteista tietoa. Tämä tarjoaa asiakkaille mahdollisuuden vertailla eri tuotteita samalla niche-alalla. Toki jotkut ihmiset eivät ehkä pidä tuotteestasi, kun taas toiset pitävät. Ei haittaa, vaikka löytäisitkin negatiivisia tietoja tuotteestasi. Nämä tiedot voivat kuitenkin olla varsin hyödyllisiä kuluttajille. Nämä vertailuarvostelut voivat todella auttaa parantamaan liiketoimintastrategiaasi.

    Ne vähentävät riskiä

    Asiakkaat haluavat vähentää riskiä ostoksen tekemisessä, ja siinä verkkoarvosteluilla on merkitystä. He etsivät tiettyä tuotetta ja alkavat lukea arvosteluja siitä. Näin he selvittävät, haluavatko he valita tuotteeseesi vai eivät. Käymällä läpi palautetta ihmisiltä, jotka ovat käyttäneet tuotetta, asiakkaat olevat luottavaisempia ostaessaan tuotteen. Tämä on kuitenkin hienoa yrityksellesi, jos käytettävissä olevat arvostelut ovat positiivisia ja sinulle edullisia.

    Kuinka saada arvosteluja?

    Arvosteluja on aika vaikea saada. Sinun on oltava aktiivinen tässä asiassa. Voit esimerkiksi lähettää PR:n ihmisille vastineeksi tuotteen arvosteluista. Lisäksi voit myös luoda mallipohjan sähköpostiin, jolla voit pyytää arvosteluja. Lisäksi, kun saat arvostelun, kannattaa harkita sen postaamista sivustollasi. Tämä tulee olemaan varsin hyödyllistä yritykselle ja lopulta parantaa tuotekuvaasi.

    Viimeiset kommentit!

    Arvosteluilla on suurempi rooli nykymaailmassa kuin koskaan ennen. Internet on tarjonnut valtavan alustan ihmisille, jotta he voivat selvittää kaiken tuotteesta ennen sen hankkimista. Siksi ihmiset etsivät arvosteluja ennen ostamista. Jos olet yritys, joka tarjoaa tavaroita ja palveluita, muista julkaista arvosteluja siitä, mitä tarjoat, ja tämä auttaa sinua paljon asiakaskunnan kasvattamisessa.

    Liittyvät