Kuinka tärkeitä arvostelut ovat sähköisen kaupankäynnin kannalta

Kuinka tärkeitä arvostelut ovat sähköisen kaupankäynnin kannalta
Muut Yritykset

Tuotteita koskevat arvostelut tarjoavat ostajille yhden parhaista mahdollisuuksista rauhoittaa mielensä. Tuotearvostelut vaikuttavat merkittävästi valtaosan kuluttajien ostopäätöksiin.

Olipa sinulla jo vakiintunut nimi markkinoilla tai vasta aloittamassa, tuotearvostelut ovat olennaisen tärkeitä eCommerce-yrityksesi menestyksen kannalta. Brändisi uskottavuus on merkittävä tekijä siinä, miten hyvin se menestyy pitkällä aikavälillä.

Vähittäiskauppiaat aliarvioivat usein asiakkaiden arvostelujen arvon. Vaikka sivuston estetiikkaa ja kassasivujen optimointia korostetaan jatkuvasti, positiivinen asiakaspalaute on edelleen tärkein yksittäinen tekijä minkä tahansa verkkokaupan menestyksen kannalta.

Tuotearvostelujen arvosta kertoo se, että 90 prosenttia kuluttajista lukee online-arvosteluja ennen ostoksen tekemistä ja 88 prosenttia kuluttajista rohkaistuu ryhtymään toimiin luettuaan myönteisiä arvosteluja.

Mitä tuotearvostelu tarkalleen ottaen on?

Tuotteen asiakasarvostelut ovat lähinnä asiakaspalautetta kyseisestä tuotteesta. Monilla sähköisen kaupankäynnin sivustoilla on paikka, jossa asiakkaat voivat jättää palautetta ostamastaan palvelusta tai tuotteesta.

Tuotearvostelun lukijat voivat tutustua tuotteen hyötyihin ja haittoihin ennen kuin he päättävät, ostavatko he sen vai eivät. Lukemalla muiden asiakkaiden palautetta he voivat muodostaa tietoon perustuvan mielipiteen siitä, ostavatko he tuotteen vai eivät.

Oletetaan, että olet verkkokauppiaana etkä ole sisällyttänyt sivuillesi tuotearvostelu osiota. Tällöin menetät suuren määrän potentiaalisia ostajia, koska olet luonnostasi vastenmielinen palautetta kohtaan, joka ei välttämättä ole positiivista.

Miksi tuotearviot/arvostelut ovat tärkeitä?

Tässä artikkelissa keskustelemme siitä, miksi tuotearvostelut ovat olennaisen tärkeitä verkkokaupan menestyksen kannalta. Kurkistetaanpa!

1. Se rakentaa kohdekuluttajien luottamusta

Arvostelut ovat ensimmäinen asia, jota asiakkaat etsivät, kun he vierailevat sivustollasi ja keskittyvät ostoksen tekemiseen. Tuote, jolla on paljon positiivisia arvosteluja, saa epäilemättä potentiaalisen asiakkaan ostamaan.

Verkkosivuston jokaisen tuotesivun yläosassa on asiakkaiden arvosteluihin perustuva tähtiluokitus, ja alaosassa ovat itse arvostelut. Tuotesivun kävijät näkevät tähtiarviot ja arvostelijoiden kokonaismäärän lähes välittömästi. Näin heidän on helppo tehdä tietoon perustuva päätös tuotteen ostamisesta. Voit tarkistaa esimerkiksi verkkokaupan tai online-kasinosivustojen osalta.

2. Se mahdollistaa paremman käsityksen tuotteesta tai palvelusta toimittamisen

Mahdollisuudet voivat saada tietää, onko tuote vastannut aiempien ostajien odotuksia kuuntelemalla asiakkaiden suositteluja. Tuotemerkit pyrkivät esittämään tavarat parhaassa mahdollisessa valossa, mutta kuluttajat antavat luotettavimmat arviot.

Kun asiakas kirjoittaa arvostelun, hän antaa muille arvokasta tietoa muun muassa tuotteen laadusta, suorituskyvystä, haitoista ja ansioista.

Asiakkaille tulisi antaa tunnustusta siitä, että he antavat rehellisiä mielipiteitä kokemuksistaan tuotteesta tai palvelusta. Yritysten tulisi tehdä kaikkensa poistaakseen kaikki ennakkoluulot, jotta ne ymmärtäisivät asiakaskuntaansa ja voisivat reagoida siihen sen mukaisesti.

3. Se mahdollistaa tuotteen ongelmien korjaamisen

Jos jotkut ostajat raportoivat samasta virheestä tuotteessasi, sinun pitäisi astua esiin ja korjata se. Jotkut kuluttajat saattavat saada vaurioituneen tai viallisen tuotteen, mikä on äärimmäisen harvinaista.

Jos oletetaan, että ongelma on merkittävä, sinun pitäisi tutkia se ja yrittää korjata se mahdollisimman nopeasti. Toisin sanoen asiakaspalaute osoittaa sinulle, missä tuotteesi on puutteellinen, jotta voit korjata sen.

4. Se toimii sosiaalisena todisteena

Positiivinen asiakaspalaute on yksi tehokkaimmista tavoista lisätä yrityksesi myyntiä ja tunnettuutta. Olet varmasti nähnyt eri tuotteiden mainoksia, joissa on kuluttajien suositteluja.

Jaa asiakaspalautetta verkkosivustosi aloitussivulla ja muissa sosiaalisen median kanavissa.

5. Se lisää yrityksesi konversioita

Tuotearvostelut voivat olla melko vaikutusvaltaisia myynnin edistämisessä, jos ne osoittavat, että yrityksesi ylittää jatkuvasti asiakkaidensa odotukset. Yleisö mainostaisi yritystäsi avoimesti antamalla hehkuvia kommentteja. Tämän lisäksi jo yksi positiivinen arvostelu voi nostaa konversiolukuja.

Sinun ei pitäisi olla liian huolissasi, kunhan epäsuotuisten arvostelujen määrä on suhteellisen pieni. Kaikkia on mahdotonta miellyttää. Yhä useampi suostuu ostamaan tuotteen, jos se on laadukas ja saanut hyvää palautetta.

6. Se auttaa sinua välttämään tuotepalautuksia.

Asiakkaat, jotka haluavat ostaa jotain verkosta, eivät voi tehdä tietoon perustuvaa päätöstä näkemättä ensin asiakkaiden arvosteluja. Tämän varmuuden puutteen vuoksi he eivät tee ostosta. Heillä on todennäköisesti myös huolia tuotteen laadusta.

Ajatellaanpa asiaa näin. Myyt tavaraa, mutta et tarjoa mitään palautetta ostajilta. Kuluttajien on nyt pidettävä peukkujaan, että tavara ei ole huonolaatuista. Todennäköisesti he saavat aitoa tavaraa, mutta jos eivät saa, heidän on pyydettävä hyvitystä.

Selvitetään, miten tuotearvostelut olisivat voineet estää tämän sekaannuksen. Vaikuttaa siltä, että tuotteita, joilla on kuluttajien yleisesti ottaen myönteiset arviot ja arvostelut, palautetaan harvemmin kuin tuotteita, joilla on yleisesti ottaen huonot arviot ja arvostelut, koska jälkimmäiset osoittavat, että useimmat ostajat kokivat ongelmia tuotteen kanssa. Näin ollen kuluttajat tuskin ostaisivat tuotetta alun alkaenkaan.

7. Se tekee brändistäsi muistettavamman

Brändit, joilla on erinomaiset tuote- tai palveluarviot, jäävät yleensä asiakkaidensa mieleen. Brändin nimen tai logon avulla ei ole helppoa välittää kaikkia tuotteen tai palvelun yksityiskohtia.

Mutta käyttäjäarvostelujen avulla asiakkaat voivat kertoa kokemuksistaan tiiviisti ja tehokkaasti. Jos asiakas esimerkiksi kuvailee tuotetta tai palvelua "mahtavaksi", kuluttajat muistavat sen.

Johtopäätös

Asiakas on hallitsija. Hänellä on hallussaan avaimet yrityksesi menestykseen tai epäonnistumiseen. He ovat ne, jotka viime kädessä arvioivat tuotteesi laadun oman kokemuksensa perusteella. Näin ollen heidän ajatuksensa ovat ratkaisevan tärkeitä. Juuri siksi Casino Reviewers tarvitsevat arvosteluja online-kasinoiden verkkosivustoista kasinoteollisuuden näkökulmasta, jotta ne voidaan arvioida ja asettaa paremmuusjärjestykseen.

Äläkä tunne huonoa omaatuntoa, jos olet saanut ikävää palautetta. Nämä ovat toisten aitoja ajatuksia, joita sinä testaat todellisuutta vasten. Lisäksi se osoittaa, että otat kaiken käyttäjältä saadun palautteen vakavasti.

Arvosteluilla on äärimmäisen suuri merkitys, koska ei ole teknologiaa, jonka avulla ihmiset voisivat arvioida asiaa verkossa fyysisesti.

Lisää Muut Yritykset